در مسیرناکجا آباد

مینویسیم تا بدونیم هستیم...
در مسیرناکجا آباد

چه به بازی ادامه بدی،چه بازی ادامه ندی..جهان به بازی خودش ادامه میده،توقفی وجود نداره،پس فکر کنم بهتره سعی کنی بهترین بازیت بکنی و بهترین نمایشت به اجرا بزاری،به جای این که مدام وقتت به غرزدن و کثافت کاری تلف کنی.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

فیلمهایی که با آن ها اشک ریختم

سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۴ ق.ظ

سلام

قبل از این که شروع کنم به نوشتن یک توصیه بهداشتی  فنی  داشته باشم به ساکنین محترم تهران و دوستانی که به هردلیلی تهران زندگی می کنند

طی یکی دوباری که خودم گذرم خورده و طی اخبار مستندی که  از چندین دوستم چه  تعمیرکار و چه در  نقش مشتری و بازدیدکننده از بازار علاالدین تهران شنیدم

توصیه اکید می کنم،توصیه اکید می کنم،اگر روزی گوشی خواستین بگیرین یا خدای نکرده گوشیتون خراب شد هرگز به این بازار مراجعه نکنید  که با نامردی هرچه تمام تر دولا پهنا باهاتون حساب می کنن

ببینید بعضی چیزها تو تعمیرات طبیعیه،مثال میزنم،عوض کردن سوکت شارژ بین خودمون باشه کلا سه چهارتومن بیشتر هزینه نداره برای فروشنده،ولی فروشنده باید برجی 4 میلیون کرایه بده پس منطقیه بیست بیست و پنج تومن هزینه عوض کردنش بگیره ولی این که چهل پنجاه شصت تومن به بالا بخواد بگیره دزدیه و حرام

یا تو مورد عوض کردن تاچ و ال سی دی یا حتی گذاشتن روکش صفحه که دیگه بدتر

و از همه اینها بدتر برای خانومها که اطلاعات شخصیشون تو گوشی هست ،یکی از دوستان که قشنگ دیده دختری گوشیش رو داده و رفته و طرف خیلی ریلکس دوستشم گفته بیاد نشستن به دیدن عکسها و فیلمهای خصوصی اون بنده خدا

کاری نداریم که بعضی دوستان خانوم دوس دارن و خودشون میخوان و در بهترین حالت مشکلی ندارن که عکسها و فیلمهاشون یک نامحرم ببینه،ولی واسه اون دسته از بانوانی میگم که واسشون خیلی مهمه این چیزا

با این اوصاف برادر و خواهرم برای هیچ مسله ای مربوط به گوشی موبایل و تبلت و غیره سمت این بازار نرین،نمیگم بازارهای دیگه مثل بازار موبایل ایران پسر پیامبرن نه،ولی درصد نامردیشون به اینها نمیرسه

این پست اصلا ربطی به این نکته نداشت خیلی هم طولانی شد ببخشید ولی خب چون خیلی وقت بود این موضوع روم فشار میاورد  و دیدم که دوستان تهرانی هم  زیاد داریم،گفتم تذکر بدم این نکته رو تا خدای نکرده هیچ ضرری حاصل نشوند


خب برسیم به سراغ این پست

یکی دوسال سال پیش اگه یادتون باشه (دوستان معدودی که از اون دوران باقی موندن البته) یک پستی دادم با این مضمون که آفا بیایم فیلمهای خوب و آهنگهای خوبمون با هم به اشتراک بزاریم

یادمه چند پستی هم به این روال پیش می رفتم هر از چندگاهی که خب بنا به تغییراتی در زندگی کلا این پروژه کنسل شد و حتی نوشته هامم با تاخیر ثبت می شد

چند روز پیش که رفتم تو وبلاگ روزمرگی   و پستی  درمعرفی و تعریف فیلم اینتراستلار دیدم دوباره این جرقه خورد تو ذهنم که چقدر من با این معرفی کردن و تبادل اطلاعات ارتباط برقرار می کنم

رو این حساب باز همینجا اعلام می دارم که قصد دارم دوباره این سنت حسنه رو جامه عمل بپوشانم و هر از چندگاهی بنا به حس و ذوق مضاعف مبنی بر آن فیلم یا آهنگ پستی را ساطع می کنم

تا شاید شما هم خوشتون اومد و تونستیم حس های خوبمون به اشتراک بزاریم و از انرژی بیشتری بهره مند بشیم

بنابراین عنوانهای این ها مبی بر آهنگ بودن یا فیلم بودن اون پیشنهاد با این تیتر برای شما نمایش داده خواهد شد البته تازمانی که اون فیلم یا آهنگ با اون تیتر بخونه که در صورت نخوندن تیتر عوض میشه،خلاصه که عناوین اون پستهای مشخص اگر با موضوعیت فیلم باشه که با تیتر

((فیلمهایی که با آنها اشک ریختم))

که میام راجبش حرف میزنم و تحلیل می کنم و در اصل میخوام بگم آره من خیلی فیلم بین هستم،خیلی با کلاسم،من خیلی کولم،من هنرمندم،اصن من خیلیم و از این جوگیربازیهای نامعلوم


و اگر با موضوعیت آهنگ باشه هم با تیتر

((اهنگهایی که روحم را می نوازد))

که میام واستون اگه خارجی باشن ترجمشون میزارم و توضیحاتی که لازم داشته باشه و چیزهایی که ازش احساس می کنم و باز هم همون ادا اطوارهای لوس و ایرانی هم که باشن تقریبا به همین منوال

اما میخوام شروع کنم اولین فیلمی که باهاش اشک ریختم

طبیعتا این میزارم فیلم اول چون خیلی نوستالژیه

فیلم کلاه قرمزی

اولین فیلم کلاه قرمزی

فیلمی یکپارچه و عالی که از همون اولیش نشون داد فقط ژانر بچه نیست

شاید حتی رگه های سیاسی پسرخاله رو از همون جا می شد حدس زد

نمیدونم شاید پیش خودتون بگین مشکل داریااا مگه کسی هم با این فیلم اشک میریزه

ولی خب حقیقت این که ده پونزده باری که این فیلم دیدم دقیقا در سر همون صحنه خاص اشک ریختم

از کودکی تا نره غولی

خیلی ساده اشک میریزم براش

کدوم قسمت؟قسمت پایانی

همون جایی که که کلاه قرمزی با یک شاخه گل رز می ره سمت  آقای مجری میره به عیادت آقای مجری و میبینه دورش پره دور تخت و کسی حتی یاد کلاه قرمزی هم نیست

ناراحت میشه و میره سمت ترمینال

مجری بعد مدت میفهمه و میره سمت ترمینال

 و اونجا هم....

میدونین یک غربت و تنهایی و دلتنگی خاصی همیشه این قسمتش هست که من به اشک ریختن وامیداره حتی تو این سن

خب این مقدمه ای بود بر یک سری پست ها که ایشالا اون ها مفصل تر و پربارتر خواهد بود

امیدوارم همراهی کنید

و شما هم از این طرح استقبال کنید

تا درنهایت حس های خوب را با هم شیر کنیم


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۳
پیمان

نظرات  (۱۱)

۰۳ آذر ۹۴ ، ۰۲:۲۲ اسی بولیده

سلام:)

پس با کلاه قرمزی همزادپنداری میکنین ;)

پاسخ:
سلام..ممنون از حضورتون :)

آره یکجورایی...چون زمانی که دل اون گرفت دل منم گرفت :(
امیدوار بازهم بیایید..راستی شما وب ندارید؟
۰۳ آذر ۹۴ ، ۱۹:۰۱ روزمرگی ...
سلـام

ممنون بابت اطلاع‌رسانی تون ;)

سنت بسیار پسندیده ایست! :)
بنده به شخصه استقبال میکنم:)

+فقط اگه فیلمی که به نظرمون خوب بود.. اما باهاش اشک نریختیم.. این پست شامل حالش نمیشه ؟؟ :))

++ یعنی من خرابِ شخصیت پسرخالم هااا !! :*)
پاسخ:
سلام..خواهش میکنم..وظیفه ای انسانی بود :)

اولین چراغ روشن شد..مرسی جناب روزمرگی که آمادگی خودتون اعلام کردید :)

خخخخخ خیر این تیتر مخصوص خودم  و برای فیلمهای محدودی هم اتفاقا افتاده..شما راحت باشید و صرفا فیلمهای خوبتون معرفی کنید با تشکر...ضمن این که منم این فیلمها تموم شد تیتر عوض میکنم و به معرفی فیلمهای خوب می پردازم :)

واقعا حتی الان که این همه شخصیت اضافه شده به این  کلاه قرمزی..ولی مکملی چون پسرخاله واسش نیومده
واقعا پسرخاله یک شاهکاره شخصیتش :)
۰۳ آذر ۹۴ ، ۲۳:۲۲ اسی بولیده

سلام مجدد :)

نه من وب ندارم

شما هم تو این وبتون مینویسین هم تو وب قبلیتون؟؟ محکم کاری؟؟

کارتون درسته ;)

پاسخ:
سلام..چه حیف
دراقع نمیشه که گفت مینویسم اینجا..من هروقت اونور مطلب جدیدی بنویسم واسه محکم کاری اینجا هم کپی میکنم...لطف داذید :)
سلام. 
منم دقیقا تو این سکانس کلاه قرمزی، همین حس و داشتم و حتی گریه؛ دلم خیلی واسه کل اه قرمزی میسوخت؛ یکی هم وقتی که هنوز نرفته بود تهران و مظلومانه میرفت از پشت شیشه مغازه،  آقای مرجی رو میدید...؛ 
کلاه قرمزی هم اون وقتا ساده تر بود. 
یاد باد... 
پاسخ:
سلام...ممنون از حضورتون
خیلی جالبه..پس حس هامون مشترکه و درکم کردین..خوشحالم :)
آره واقعا ساده تر بود و البته پرحرف تر
مرسی :)
۰۴ آذر ۹۴ ، ۰۸:۴۸ هنوز یلدا
قشنگترین فیلمی که من دیدم Thorn Birds بود....
پاسخ:
اینقدر خوبه یعنی؟
اسمش نشنیدم..ممنونم از معرفیش..حتما پیداش میکنم و میبینمش :) مرسی
سلام ادرس اون وبتون چی بود گمش کردم
پاسخ:
سلام حل شد مث این که :)
۰۴ آذر ۹۴ ، ۲۲:۳۳ روزمرگی ...
حالا که آمادگیمونو اعلام کردیم.. الان باید کجا رو شروع کنیم بکنیم ؟؟ :))

خواهش میکنم.. چشم :)

همینطوره :)
پاسخ:
خخخخ هیچی دیگه شماهم مثل همون پست اینتر استلار..هر از چندگاهی بهترین فیلمایی که دیدین معرفی کنین تا ماهم ببینیم :)

بزرگوارید :)
۰۶ آذر ۹۴ ، ۱۸:۲۲ روزمرگی ...
آهاا:*)) چشم :)

شب های روشن.. دل شکسته
این دو تا فیلم ایرانی جزو دوست داشتنی ترین فیلمایی بودن که دیدم که اگه شد بعدا تو یه پست دیالوگ های قشنگش(البته از نظرم خودم!) رو مینویسم.. :)
پاسخ:
مررررسی دو فیلم ایرانی
جالبه باید راجبشون تحقیق کنم..یکم یادم نمیاد خخخ

پس منتظرم پست برین براش :) صد در  صد با دیدگاه خودتون..مرسی :)
۰۸ آذر ۹۴ ، ۰۰:۳۶ روزمرگی ...
خواهش میکنم :))
شب های روشن که برگرفته از رمان شب های روشن داستا یوفسکیه..


چشم.. براش پست میذارم :)
پاسخ:
:دی
خیلی اشناست..باید راجبش تحقیق کنم :)

متشکرم از اینهمه لطف..بی نهایت ممنون :)
۱۱ آذر ۹۴ ، ۰۱:۱۳ روزمرگی ...
سلـام پیمان خان :)

الوعده وفا ! پستی که قولش رو داده بودم رو قرار دادم.. :))
+ البته دیدن فیلم رو بهتون توصیه میکنم تا خوندن پست بنده!! :)
پاسخ:
سلام جناب روزمرگی...حالتون خوبه؟

خیلی خیلی متشکر هم به خاطر وفا هم به خاطر دعوتتون به فیم
یک دنیا ممنون
۲۵ اسفند ۹۴ ، ۰۲:۳۸ حسین یحیی زاده
واقعا گریه کردن یه هنره. درست مثل معرفی  و تحلیل فیلم.
پاسخ:
اره ادم  میتونه بفهمه هنوز وجود داره و زندست :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">