در مسیرناکجا آباد

مینویسیم تا بدونیم هستیم...
در مسیرناکجا آباد

چه به بازی ادامه بدی،چه بازی ادامه ندی..جهان به بازی خودش ادامه میده،توقفی وجود نداره،پس فکر کنم بهتره سعی کنی بهترین بازیت بکنی و بهترین نمایشت به اجرا بزاری،به جای این که مدام وقتت به غرزدن و کثافت کاری تلف کنی.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

تحلیل پست قبل

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۴۶ ب.ظ

برتراند راسل میگه

((از  داشتن عقیده ی مخالف عقاید عموم بیمناک مباش

زیرا هرعقیده ای که امروز مورد قبول است

زمانی مخالف عقیده عموم بوده است))

میدونین خوبی کردن حداقل به نظر من به معنی خوب بودن نیست

یعنی من بهش اعتقاد دارم ولی یقینا آدم خوبی نیستم

چون با خوبی کردن شما دارید به خودتون حال میدید

من همیشه از نظر روانشناسی پیش خودم هضم کرده بودم این موضوع رو

حالا هم که با این کلیپ این دلیلیست علمی و منطقی تر

هرچی بی توقع تر خوبی کنید

طبعا حس خوب بیشتری کشت می کنید

خب بهتره این شعارهارو کنار بزنم و برم تو دنیای واقعی واقعی و میون ادمهایی که هرروز باهاشون سرکار داریم

میدونین این خوبی کردن به مرور زمان سخت تر میشه

چون شما بزرگ تر میشید

و فکر می کنید چیزهای بیشتری درک می کنید

و تبعاتش این میشه که با اولین سوتفاهم..سوتفاهم در شما مسری(درست نوشتم؟)

میشه

از هرچیزی بدترین حالتش برداشت می کنید

احتمالات بد در شما فزونی پیدا میکنه

بدبینی یک اصل منطقی میشه براتون

و از هرچیزی ورژن بدش رو هم میزارید تو کوله پشتیتون

و خیلی وقتها فراموش می کنید خوبی کردن و سادگی دو عنصر عجین شده با همن

خوبی کنید بودن سادگی فایده نداره

ساده باشید بدون خوبی کردن مزه نداره

ولی خب بعضی وقتها خداییش عجیب سخته و فراموش می کنید

من خودم که فراموش می کنم

مثلا من محیط کارم خب یک محیط نظامیه و تقریبا واسه همه مبرهن چه فضاییه

تو همچین محیط هایی شما شاهد شکل های مختلف شخصیتی هستید

یعنی سختگیری ها طوری هست که شکلهای منحصر به فردی از شخصیت به وجود میاد

عجیب غریب

اولا که در مواجهه با همچین محیطهایی شما در بهترین حالت به صورن پنجاه پنجاه

پیش فرضتون از حالت بدون توقع با باتوقع و بالعکس در حال تغییره مرتب

یعنی اگه کاری میکنید منتظرید به صورت پینگ پونگی جوابی صادر بشه

و اگه نشه اون شخصیت چهره ای بد پیش شما پیدا میکنه به همین راحتی

در وحله دوم شما خوبی میکنید ولی میبینید به دیدی شک گونه به شما نگاه میشه و مشکوک

ها؟مگه میشه؟

دروحله بعد شما باز خوبی میکنید اما به صورت شاکیانه با شما رفتار میشه که چرا بیشتر نکردی؟

دروحله بعد شما خوبی میکنید ولی تقدیر و ارزشمندی نصیب کسایی میشه که از تنوع های ظاهری برخوردارن

و در وحله های بسیاار بعدی....

کلی وحله به وجود میاد در مقابل این شخصیتهای  مختلف

که حقیقتش خسته و درمونده میشین

که  بابا خر ما از کرگی دم نداشت

اصلا خوبی کردن بلد نیستم و نمی کنم

این چنین شما یکی از کارخونه های اصلی تولید حس خوبتون رو ورشکسته و مجبور به تعطیلی میبینید

میدونید گاهی وقتا راجبش چیجوری فکر می کنم؟

این نرم لفزارهارو دیدین که اولش مجانیه بعد اخطار ثبت نام میدن و باید ورژن پولیش بخرین برای استفاده

خوبی کردن هم همچون حالتی داره

اولش که شروع می کنید همه چی خوبه

ولی کم کم به خرج میوفته

خرج سادگی..صبر..تحمل...فشارروانی و عصبی...درک نکردن خیلی از تفکرها و.....

همینجور خرج می کنید برای حفظ این خوبی کردن

تا به جایی که دیگه نیاز به خرج نیست

شما از یک گذر عبور کردین و به تعادل رسیدین

تعادل و ثبات در ساده بودن منطقی..تعادل و ثبات در درک کردن و هضم کردن خیلی از مسایل و تفکرات عجیب غریب جدید و البته تعادل و ثبات در امیدوار بودن و ...در خیلی چیزهای دیگه

 و حالا شما به جایی رسیدین که باید  خوبی کردن آموزش بدین

خوب بودن ارزش داره پس اصلا کار راحتی نیست

چون هرچیز باارزشی سخت بدست میاد بدون شک

خیلی اعصاب خوردی داره و ممارست میخواد

تا شما به نیت درونتون جوابی درست بدید

و حالا اون جمله اول از برتراند راسل چه ربطی داره به پست

میدونین آدمهای نامید همیشه سعی دارن شمارو هم مثل خودشون ناامید کنن

چون همه این ادمها روزی ساده بودن ولی به خاطر عدم تلاش نتونستن این خوبی کردن حفظ کنن

واسه همین اون کار پوچی میدونن

ولی شما باید از چیزی که احساس میکنید خوبه دفاع کنید

چون باهاش حال خوبی دارید

هرچی که باشه حتی بلند شدن واسه یک پیرمرد تو اتوبوس یامترو تو اوج خستگی

باید از خلاف مسیر آب شناکردنتون دفاع کنید

به صورت کاملا منطقی و امیدوارانه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۱
پیمان

نظرات  (۷)

سلام 
خوبین ؟
رسیدنتون بخیر :))))
الان اینی که گفتی یعنی چه ؟:دی (با لحن مهران مدیری بخونین )
خب این پست چه ربطی به پست پایین داشت ؟:)))

+
آقا خودتون نیستند یک کانال آب هم گذاشتین دی هیوچ :)))))دیگه هیچ :)))
کجایین آقا پیمان ؟:)
اینجا رو به امان خدا نسپارین :)
++
کانال تون شماره منو که رد یابی نمیکنه ؟
اسمم چطور ؟:)
یعنی واقعا متوجه نمیشین ؟
البته من از همه کانال ها خارج شدم حتی خونواده گی و کاری و...
+++
چی تو کانال تون هست بجز آب ؟:)


بترتیب لطفا به سوالات پاسخ بدهید تا برمیگردم :)
بابت پرگویبم ببخشید :)
ممنون :)

پاسخ:
سلام
مرسی..شما خوبین؟
ما که هستیم شما نیستین خخ
خب تحلیلش بود دیگه..منتها در این راستا که محبت کردن به این سادگی نیست..خواستم منطقی تر بهش نگاه کنم :)

نه اون کانال واقعا جای این وبلاگ نه پر و نه حتی تنگ نمیکنه..خیالتون راحت
خب نمیخوام با مرتب نوشتن سبک بنویسم و کم عمق وسه همین فاصله پستها زیاده..البته خداییش یکم از اون مود نظر دادن هرروزه اومدم بیرون که درست میشه ببخشید

خیر کانال به هیچ وجه با شماره شما سروکار نداره
چون اکانت شما هم شماره داره و هم آی دی و در جهت امنیت برای این که کسایی که شمارتون ندارن ولی میخوان باهاتون در ارتباط باشن..واستون یک آی دی میسازه..و وقتی وارد یک کانال یا گروه میشین اون آی دی پل رابط میبشه و به شماره هیچ ربطی نداره
هرچی اسم باشه میاره دیگه..هرچی گذاشته باشین خودتون
نه دیگه متوجه نمیشم خخخ
به هرحال خوشحال میشم قدم رنجه کنید :)

یک چیزی تو همین مایه..فقط امیدوارم اگه اب باشه پرعمق باشه خخخ

جوابیدم به ترتیب تا برگردید
خواهش میکنم..لطف کردید


خب من یه پیشنهاد دارم اونم این که هر چی اونجا بذارین خب :)
بخصوص آهنگ :)

+
من خودم تلگرامم اکانت ندارم 
حتی اسم اصلیم نذاشتم ولی خب همین که وارد کانال بشیم قطعا شما به همه اکانت ها یا تلگرام 
ها میتونی ببینید درسته؟ 
من یه مامور شناسایی هستم تا اونجا رو دقیق نشناسم وارد نمیشم حقیقتش :)))))))))
البته ببخشیدا :)
ولی مرسی از دعوتت تون :)


+
من امروز رفتم چون بماند چونش چرا رفتم :)
گاهی وقتا شنا کردن تو خلاف مسیر آب سخته و گاهی وقتا غیر ممکن...

++
ولی هیچ جا وبلاگ نمیشه اینو فراموش نکنین :)
موفق  و سلامت باشید ...




پاسخ:
خب اونجا هم خیلی چیزها میزارم اما بیشتر از خودم
چون کانال چیزهای دیگه زیاده خخخ
اهنگ که فراوون میزارم :دی

خیر مامور اطلاعات که نیستم همه چی ببینم خخخ
خیالتون کاملا راحت..من هیچ چیزی از شما نمیتونم ببینم..یقین داشته باشید :)
خواهش میکنم و بازهم میل خودتونه


اصلا کار خوبی نکردید..ناراحت شدم از دستتون....

غیرممکن وجود نداره ولی سخت چرا

دقیقا..هیییچ جا وبلاگ نمیشه..هیچ جا

اینجا بزارین از قلم افتاد :))
امان از پیری :))
پاسخ:
اها..خب یکم سخت تره اینجا آخه خخخ
جدی ناراحت شدین ؟
چرا اونوقت ؟o_O

+
گاهی وقتا آدم مجبور میشه خلاف آب شنا کردن مون دفاع کنیم اینو خودتون میگین دیگه:)
منم همین کار کردم :))
وبلاگ رو بستم...

پاسخ:
آره...چون دوستمین و نمیخوام برین..اینقدر درکش مشکله
دوس ندارم کم بیارین
از رفتن بدم میاد..واسه همین ناراحت شدم

دلیلی نداره..شما صورت مسئله رو پاک کردین :)


خب ببخشید و ممنون :)
حالا نگران نشین برای فشارتون خوب نیست :))
درک رفتن مشکله آیا ؟o_O
اینم توضیح میدین ؟:)
ممنون 

ببخشید (آیکن لبخند و خجالت )

آقا پیمان باور کنین مشغله های ذهنیم  و کاریم زیاده که یکیش
نامزدی داداشم هستش (ایشالا روزی برسد شما هم دوماد بشین )بخاطر همین
 نتوستم تحمل کنم محیط بیان رو 
شاید باور نکنین من از تمام گروه‌هایی تلگرام لفت دادم 
فقط تو گروه کاری مخصوص خودم موندم 
وگرنه بقیه گروهای کاری رو لفت دادم ...
اصلا داشتن وبلاگ رو  حقیقتش هنوز نمیتونم :)
برای همبن ناچارا موقتا صورت مساله رو پاک کردم :)
پس از دستم ناراحت نباشین :)
ایشالا برمیگردم :)
ممنون :)

پاسخ:
خواهش
اره..من  رفتن دوس ندارم..رفتن معمولا خوب نیست.بوی سادگی نمیده

نمیپذیرم ولی امیدوارم :)
خواهش
سلام.
حرفاتون درست. نیازی به تایید نداره اما میدونین آقاپیمان کجای این داستان سخت تره؟
 یه روزی برسه که خودمونم مثل اون ادم های ناخوب،غرزن، بی طاقت، سنگدل، دو رو، دروغگو ، بی حوصله تبدیل بشیم.. اون جاش دیگه اخره خطه. خدا اون روز رو نیاره. گرچه کمابیش این اتفاق واسه ادم میفته و البته افتاده و با گذر عمر خیلی چیزا تو درون ادم میمیرن اما باید بیشتر مراقب بود و به قولی بیشتر مراقب ناخوداگاهمون بود تا از مسیر درست منحرف نشه.
اما خب ملت بذار هرجور میخوان فکر کنن گرچه گاها رو اعصاب ادمن ولی خب چه میشه کرد.. صبر میخواد و چشم پوشی یعنی قبول کنیم اونطورین و بپذیریمشون..
+مسری درسته :)
+وحله نه ، وهله درسته !  :)

من اصلا با اهنگای راک میونه ای نداشتم اما چندتایی که شما گذاشتین جالب بودن برام.
پاسخ:
سلام خوبین؟
دقیقا این خطر همیشه در کمین...راه حلشم این که مدام این روحیه رو تو خودمون تقویت کنیم
مثلا کتاب شازده کوچولو هر ۵ سال بخونیم تا یادمون نره که نباید بزرگ بشیم
و کارهایی از این قبیل که اون روحیه رو بتونیم حفظ کنیم
و دقیقا ناخوداگاه..باید هدایتش کنیم و همیشه ایده ای تازه واسش داشته باشیم
میدونین اگه خودمون اماده نگه داریم میتونیم تحمل کنیم و خیلی چیزهارو عوض کنیم..ولی خب بعضی هارو واقعا نمیشه عوض کرد

متشکرررم بابت تاییدتون و ممنون بابت تذکرتون براشتباهم..لطف کردین :)

به به..خوسحالم که نظرتون به راک جلب کردم...واقعا راک حرفهای زیادی واسه گفتن داره :)
در مورد بند اول پست..  یاد این جمله افتادم .. همینجوری! :)
هر فلسفه ی خنده داری که فکرشو کنی.. روزی پیرو و دنباله رویی داشته یا داره!


نکته مشترک همه وحله;) ها اینه که .. ما منتظر فیدبک از طرف مقابلمون در ازای کاری ک انجام میدیم، هستیم.
اگه به همون جمله اول پست اعتماد داشته باشیم.. فقط کارمونو انجام میدیم و میگذریم.. هر چند که خیلی سخته!
پاسخ:
دقیقا...خوب یادت افتاده...تشابهات زیادی دارن :)

اره یکجورایی ولی نه صرفا خخخ
اره باید کار خودمون کنیم..حداقل سعی کنیم
ممنون از نظر پختت
خوب درکم کردی :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">