در مسیرناکجا آباد

مینویسیم تا بدونیم هستیم...
در مسیرناکجا آباد

چه به بازی ادامه بدی،چه بازی ادامه ندی..جهان به بازی خودش ادامه میده،توقفی وجود نداره،پس فکر کنم بهتره سعی کنی بهترین بازیت بکنی و بهترین نمایشت به اجرا بزاری،به جای این که مدام وقتت به غرزدن و کثافت کاری تلف کنی.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

مردها هم زنانگی دارند مقداری

جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۵۴ ب.ظ

تاقبل از این که بخوام کار چندروزپیش انجام بدم هیچوقت متصور نمیشدم پستی با این شدت بنویسم و کسی هم باورش نمیشه من همچین پستی بنویسم به خصوص کسایی که نسبتا من میشناسن

 

چندروزپیش مرخصی روزانه گرفتم و توخونه بودم و مسئولیت درست کردن ناهار برای دومین بار به عهده گرفتم

اما چندروزپیش رسما برای اولین بار تو زندگیم یک ناهار درست کردم که برای بیش از دونفربود(4نفر)

زرشک پلو

((البته مامانم این شکل غذارو به اسم زرشک پلو به خورد ما سالها داد خخخ

ولی در عموم این شکل غذا ته چین مرغ نامیده میشه و در زرشک پلو عموم کشور مرغ ریش ریش نمیکنن و درستس تیکه های مرغ))

اونم برای 4 نفر

البته قبلا ماکارونی درست کرده بودم ولی خب دونفر بودیم اون موقع

خلاصه زنگ زدم به خواهرم و طرز تهیه زرشک پلو رو ازش یاد گرفتم

از اونجایی که گفت حالا میخوای یک غذایی اسون تری درست کن مثل سالاد الویه

فهمیدم خیلی کار راحتی پیش رو ندارم

اما خب انگیزه داشتم که انجامش بدم

خیلی مصمم ابزارش تهیه کردم

و حتی زرشک نداشتیم و رفتم گرفتم

شروع که کردم مدام به سوال برمیخوردم

مث یک بچه که تازه میخواد راه رفتن یاد گیره

هزاربار مامانم،خواهرم طرز درست کردن برنج و مرغ و خورشت بهم گفته بودن

ولی تو عمل نمیدونستم چرا مث اونا نمیشد

موقعی که یک تیم کمکی به وجود اورده بودم برای درست کردن غذا پی بردم

همونقدر که خیلی از خانومها تو پارک دوبل خنگن

آره تو رانندگی لاله صدیق داریم(بعدا اضافه شد تا خانومها دهنم اسفالت کنن و چلوگیری بشه از انحراف متن )

خیلی از مردها هم تو اشپزی واقعا خنگن

آره توآشپزی سامان گلریز هم داریم(بعدا اضافه شد تا آقایون دهنم اسفالت کنن و چلوگیری بشه از انحراف متن)

خندم گرفته بود،چندبار پرسیده بودم که مثلا بعد شستن برنج باید چیکار کنم

ولی باز درست همون سوال میپرسیدم

واقعا احساس خنگ بودن و حقارت میکردم خخخخ

به خصوص وقتی سوتی هایی عجیب  تاثیر گزار دادم از قبیل

آب پز کردن مرغ ها بدون این که مرغ هارو بشورم  یا پیاز اضافه کنم تو آب یا ادویه ای چیزی اضافه کنم تو آب

با این که بارها خواهرم بهم گفته بود

بعد از این که اب برنج هارو خالی کردم تو ابکش یادم رفت با اب سرد بشورمشون و همینجوری گذاشتم باشن تا مرغ هارو اماده ریختن کنم

بازهم با این که بارها خواهرم گفته بود

لامصب نمیدونم چه کوفتیه همش میرفتم جلو یا یادم می رفت یا نمیدونستم چیکار کنم الان

باید سوال میپرسیدم همش

روند کلی بلد بودم ولی وقتی توش وارد میشدم اونی نمیشد که باید میشد خخخخ

راستی اینم بگم در حین آشپزی درک کردم که  این حس خاله زنکی خانومها هم طبیعیه خخخ

همش دلم میخواست زنگ بزنم به دوستم نمیدونم چرا،بگم وایییی احسان جون یعنی این برنج های ایرانی دهن من آسفالت کردن بس که له میشن جون واسم نموند دیگه،واه واه خخخ

خلاصه با به کارگیری تیم گروهی دوستان نت و خواهرم و مشورت هم خونه ای ها که تازه از سرکار اومده بودن

به هربدبختی بود امادشون کردم واسه خوردن

خیلی نگران بودم چون برنجا له شده بودن نکنه بچه ها نخورن و برن یک چیز حاضری از بیرون بخرن

ولی خب خداروشکر  تو چه چهره ها که نگاه میکردم و ظرفها خیلی  آثاری از عدم رضایت حداقل در ظاهرشون نبود

استنادم براین اساس که در حد دوقاشق از اون همه برنج که اندازه پنج نفر بود بیشتر باقی نمونده بود

(مدیونین فکرکنین باز هم سوتی داده بودم و  برنج  زیاد درست کرده بودم خخ)

و استناد دیگم هم براین اساس بود که درخواست دوباره برای ریختن داده مجدد غذا داده شد

البته میتونه دلیلش گرسنگی باشه بی شک که تو دوران مجردی کوفت هم بزارن جلوت میخوری و اگه همین غذارو مادرت بزاره جلوت تو خونه با کلی غر زدن اخر هم نمیخوری

ولی خب دوران مجردی سنگ هم میخوری

اما خب حقیقتش راضی بودم و داشتم به این فکر میکردم

وقتی مثلا همین غذا که یکی درست میکنه مث مادر

با استقبال اهالی خونه چقدر میتونه تو روحیش تاثیرگزار باشه

ولی با غرزدن و پس زدنش چه تاثیر منفی ای

واقعا که مادرا عجیب صبری دارن

کلا خیلی سود داشت این غذادرست کردن و من واداشت که به خیلی چیزها فکرکنم و از دید جامع تری به خیلی چیزا نگاه کنم

و دیدم عوض بشه به خیلی چیزا

این که دوران مجردی یا سربازی یا شرایطی این چنین توخونه واسه مرد لازمه واقعا

خواهشا این دیدم به پای حمایت از همینیست نزارین که اونایی که من میشناسن میدونن من چقدر اساسا ضدفمینیستم

ولی ادم باید حق بگه

یک مرد باید غذا درست کنه،تا بفهمه چقدر سرپا ایستادن داره،چقدر هوش و دقت میخواد که امور کار از دستش درنره،که ترکیب یک سری مواد واقعا کار اسونی نیست وسرشار از استرس و چقدر حوصله و علاقه میخواد

یک مرد باید حموم و دستشویی  بشوره تا بفهمه چقدر کار نامطبوع و ناخوشایندیه حتی اگه بعدا تو خونه خودت اونقدر مایه دار باشی که کارگر بگیری

یک مرد باید خونه رو جاروکنه حتی اگه جاروبرقی هم باشه با جارو دستی تا واقعا بفهمه دود کردن کمر یعنی

یک مرد باید ظرف بشوره تا بفهمه چقدر کار حوصله سربریه حتی اگه ماشین ظرفشویی تو خونت باشه

یک مرد باید تو تشت تو حموم لباس بشوره تا بفهمه زانودرد یعنیچی

یک مرد باید اتو کنه لباسهارو تا بفهمه چقدر حوصله سربره

با تموم منسوخ شدن این کارها و وضعیت رو به انقراض اینجورزنها و پیشرفت تکنولوژِی

ولی همه این کارهارو یک مرد باید بکنه

تا بفهمه یک زن واقعا کم از مرد نداره

چه برسه این که اون زن شاغل هم باشه

تابفهمه واقعا زن ومرد مساوین

تا بفهمه خیلی چیزا ساده بدست نمیان و خیلی چیزها که خوار میشمارشون

کارهایی به چشم ناچیزن اما در عمق به شدت وقت بر و حوصله بر

پشتشون چقدر تلاش و علاقه و انگیزه خوابیده

و اگه همه اونها هیچ حرفی مگر زمانی که اون کارها خوار شمارده بشن از سمت مرد و به زبون بیان،نمیزنن

تنها یک دلیل داره

عشق

آره یک مرد نیاز داره تا همه این کارهارو بکنه تا بفهمه دلیلش عشق و دیگر هیچ

 

پ.ن:آقایون شاید از نظر شما دیگه پیازداغش زیاد کرده باشم،شاید،ولی خب از نظر خودم اضافه نکردم خخخ

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۴
پیمان

نظرات  (۶)

عکس غذاتون رو هم‌میذاشتید :)


پاسخ:

تو ذهنم بود عکس بگیرم اما هم یادم رفت هم بچه ها گرسنه بودن سریع غذا رو بردم فرصت نشد متاسفانه
یه ناهار درست کردینا.. انگار تا قله قاف رفتین و برگشتین!
اصن حرف زدنتونم شبیه متفکرای بعد رنسانس شده!! ^_^


پ ن : از نظر ما که اضافه کردین D:
حالا پیازها رو قبل از سرخ کردن خوب شستین و نگینی کردین یا اونو هم مثل مرغا نشستید؟!:))


+
اما در واقع.. کار خونه جزو سخت ترین کارهای دنیا به شمار میاد که باید عشق همراهش باشه! :-)
پاسخ:
والا خیلی تجربه سخت و خوبی بود خخخ
در این حد یعنی؟ خخخخ

به هرحال نظرها متفاوته...عب نداره خخخ
نه دیگه اون شستم و ریز کردم..خیالتون راحت خخخ

تمام حرفم همینه...احسنت...عشق و دیگر هیچچچ
سلام
اولین باره اینجا پیام میذارم. یعنی پستتون منو واداشت بعد از مدتها خواننده خاموش بودن نظر بنویسم.
اول اینکه تو دنیا حتی اگر یک مرد اینا رو قبول کنه جای بسی خوشحالی ست.(کاش تعداد بیشتری از مردان به این نتیجه می رسیدن)
دوم اینکه چندتاپست آهنگهایی معرفی کرده بودین واقعا خوب بودن. الان هرموقع میشنوم یاد وبلاگ شما میفتم.
سوم اینکه پست نقد فیلمتون هم خوب بود. در اولین فرصت حتما نگاه میکنم.
با پست قبلیتونم شدید موافق بودم.
پی نوشت.  زرشک پلو از آسونترینا بود :))
پاسخ:
سلام
ای وای من چقدر حس خوبی دادین بهم که خاموش دنبالم میکردین
چقدر انرژی و انگیزه گرفتم
خیلی ممنونم که افتخار دادین و من خاموش دنبال کردین و حالا لطف کردین و کامنت دادین..سپاسگزارم بسیار
پس خیلی پست خاصی شده خخخ خوشحالمممم
خواهش میکنم..فکر میکنم خیلی از مردها قبول داشته باشن اما امان از غرور..ایشالا بهتر میشه :)
خوشحالممم که خوشتون اومده..امیدارم اهنگهای بعدی هم به دلتون بشینه :)
حتما ببینید..توصیه میکنم ببینید تضمینی..ضرر نمی کنید :)
نظر لطفتونه:)

باو واسه ادم خنگی مث من سخته باو خخخخ
۱۶ اسفند ۹۴ ، ۰۲:۰۹ اَسی بولیده
به به! این پست رضایت ما را به دنبال داشت :)
ابزار و تهیه کردین؟؟ کاملا مشخصه که یه مرد داره آشپزی میکنه :))))))
غذا ابزار نداره! بلکه مواد لازم میخواد :پی
منم چند روز پیش واسه اولین بار برنج و آبکشی کردم ولی با آب سرد نشستمش، بعد مامانم گفت نیاز نبود بشورم :| چقدرم که برنج کال شده بود :دی
مگه تو زرشک پلو با مرغ، مرغ و میذارن تو برنج؟؟ 0_o
کاملا موافقم که آقایون آشپزی بلد نیستن، سامان گلریز هم فقط درس آشپزی رو خونده، این دلیل نمیشه آشپز خوبی باشه! مگه کسی از غذاهاش خورده که بگه خوشمزه ست؟؟ :/
خیلی خوبه که خانما رو درک کردین
به هیچ عنوان هم پیاز داغش زیاد نیست
(یک عدد فمینیسم بی منطق)
پاسخ:
به به چه شود این پست که رضایت شمارا به دنبال داشت خخخ الابته طبیعیم هست خخخخ
پس چی اصطلاحات مردونه فرق داره با زنونه خخخخ
جداااااا؟شما هم پس از این نل جدیدایین که دست به سیاه سفید نزدن؟ آخییی خخخخ
خخخخخخ
اوه اوه سوتی هم که دادین..عب نداره خخخخخ

اره ما میریزیم خخخخ میگم مامانم این غذار به اسم زرشک پلو به خوردمون داد  در حالی که لسم عمومیش این نیست خخخخ
نه دیگه بی انصاف نباشیم حتما چیزهایی تو خودش داره طفلک خخخ

خواهش میکنم..البته درکش مشکله من یکم درک کردم :)
کاملا مشخصه فیمینیستین خخخ
۱۷ اسفند ۹۴ ، ۰۲:۱۰ اَسی بولیده
نل جدید چیه؟؟؟!!! :|
پاسخ:
نسل جدید :دی
۲۲ اسفند ۹۴ ، ۰۴:۵۵ حسین یحیی زاده
یاد زحمتهای مادرم افتادم. ولی فکر کنم این راهی که نل جدید دارن میرن به ترکستان است.
پاسخ:
مادرا فوق العاده ان..زیادی فوق العاده

متاسفانه موافقم....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">